Header logo
  • nl
  • en
  • nl
  • en
  • Commercieel potentieel analyse FC Oss (2016)

    login-bg
    openbaar_vervoer
    pubdom
    big-data

    Commercieel potentieel analyse FC Oss (2016)

    Voor FC Oss heeft Hypercube in 2016 bepaald waar de club in de omgeving van het stadion op zoek kan gaan naar nieuwe sponsoren. Dit hebben we gedaan door aan de ene kant de bedrijvigheid in omliggende gemeentes in kaart te brengen, en aan de andere kant te modelleren bij welke bedrijven FC Oss de meeste kans maakt.

    We modelleren de kans dat een bedrijf sponsor wil worden op basis van beschikbare gegevens van het bedrijf. Uit onze modellen blijkt dat er drie cruciale eigenschappen zijn die een bedrijf al dan niet geschikt maken voor een eventuele sponsorrelatie. Ten eerste is de afstand tot het stadion een belangrijke factor, ten tweede blijken sommige sectoren sneller bereid tot sponsoring en ten derde speelt de omvang van het bedrijf een rol. Dit alles hangt samen met de sportieve aantrekkingskracht van de club. Hoe sterker de club, hoe meer sponsoren zich aan de club willen verbinden.

    In het geval van FC Oss bleek er voldoende potentieel voor nieuwe sponsoren. Met het vernieuwen van de business club en de opening van een aantal boxen voldoet het Frans Heesenstadion bovendien aan alle eisen van de moderne voetbalsponsor. Dankzij het werk van Hypercube weet FC Oss bovendien waar het potentieel voor de club te vinden is.